Pencetak Rangkaian Tidak Mencetak – 6 Cara Untuk Mengelakkan Masalah Sekarang

1. Uji pemacu anda.

Semasa memasang pencetak baru di rangkaian, luangkan sedikit masa atau minta penyedia perkhidmatan IT yang diuruskan oleh perniagaan kecil anda untuk menguji pelbagai jenis pemacu yang tersedia dalam persekitaran yang terkawal. Akan lebih mudah diselesaikan sekali daripada harus menyelesaikan masalah versi yang tidak serasi dalam pengeluaran.

2. Menawarkan banyak pilihan pemandu.

Permudahkan pengguna untuk mencari yang sesuai dengan mereka sekiranya mereka menghadapi masalah dengan pemandu lain. Dalam beberapa kes, pengguna akan dapat menyelesaikan masalah mereka sendiri.


3. Penamaan pencetak.

Namakan pencetak yang anda kongsi sehingga jelas apa pemacu yang mereka tawarkan (mis. LaserJet 2030-Finance-PCL5). Konvensyen penamaan pencetak standard juga akan lebih mudah mencari pencetak secara fizikal.

4. Penyelidikan.

Sebelum anda membeli pencetak, siasat sokongan pemacu. Pastikan anda mengetahui tentang konflik yang dihadapi orang lain dengan pencetak / pemacu dan perisian yang mungkin anda gunakan.


5. Mulakan semula barisan.

Sekiranya anda mempunyai pencetak dalam pengeluaran yang mempunyai pemacu yang betul dan masih mengalami masalah, cara mudah untuk menyelesaikan beberapa masalah adalah dengan membersihkan barisan cetak dan mulakan semula spooler. Kadang kala, fail yang rosak dapat menyekat barisan. 


6. Mulakan semula pencetak.

Apabila ragu-ragu, but semula. Selalunya, masalah pencetak rangkaian mungkin dikesan ke alamat IP yang hilang. Ini mungkin disebabkan oleh gangguan kuasa yang menyebabkan pencetak kehilangan tetapan rangkaiannya. Memulakan semula pencetak mungkin memulihkannya

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *